onsdag 1 juli 2009

Haij i hettan

Det är snuskigt kvavt ute idag. Vi hade åska, regn och blixtrar. Men inget som varade. Nu är det sol än en gång. Men skam den som ger sig, efter högtryck kommer lågtryck.

I alla fall, efter jobbet så knatade jag iväg och köpte lite pocketböcker på Akademibokhandeln. Bland annad Buddah och en bok om retorik. Mest sådana hjälp-till-självhjälp-böcker och annat kul. Sen gick jag på Willys och köpte kallrökt lax. Fick för mig att jag var värd det av någon diffus anledning. Köpte dessutom ännu mera grönt te. Lovley.

Så nu ska jag plantera aset någonstans i lägenheten och läsa. Sen ska jag fundera på livsplaner, framtid, varför och måsten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är ju hejdlös...efter högtryck kommer lågtryck...vem FAN vill ha lågtryck? Dö, kom igen, visst vill du väl ha högtryck nere vid våran strand nästkommande vecka?

ruphus sa...

Men, hihi, förlåt mamma. Men om det blir en liten paus i värmen nästa vecka gör väl ingenting? :) Vad kul att du skrev "dö" förresten, men jag vet ju vad du menade, blir väl ungefär [daöh] i fonetisk skrift?

Anonym sa...

rätt av dig, ungefär daöh. men vi ska banne mig ha väder vi också!